L'objectiu
d'un anunci és aconseguir que acabem comprant fins i tot allò que no
necessitem. Els principals objectius que volen aconseguir alhora de fer un
anunci publicitari són:
- cridar
l'atenció dels
possibles consumidors.
- despertar interès al
consumidor pel producte que s'anuncia.
- augmentar
el desig per posseir el
producte fins aconseguir que l'acabem adquirint.
Els
missatges publicitaris no només ens venen productes sinó que també juguen amb
els nostres sentiments i amb les nostres emocions, de manera que ens produeixen
unes necessitat concretes, conegudes com a les necessitats de Maslow.
- Necessitats
biològiques: Són
les bàsiques, perquè estan relacionades amb la supervivència, però perden
força quan ja estan satisfetes (fam, set, calor, fred higiene)
- Necessitats de
seguretat: Apareixen
un cop es satisfan les bàsiques. Ho són la necessitat de protecció,
d’absència, de por, d’ordre, d’estabilitat, d’estructura.
- Necessitat
de pertinença i amor: Sorgeixen en satisfer les del segon nivell.
Ho són la necessitat d’afecte,d’integració i d’amistat
- Necessitat
d’estima (estatus socials): Necessitats de respecte, de prestigi i de
reconeixement.
- Necessitat
de autorealització: De donar impulsos a les capacitats
individuals i de desenvolupament de la personalitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario